آشنایی با کلینیک مددکاری اجتماعی مادر (استان مرکزی؛ شهر اراک)؛ به مدیریت خانم مریم حاتمی مقدم

حرکت رسانه ای “معرفی مراکز مددکاری اجتماعی کشور” با هدف شناساندنِ توانمندیها و پتانسیل های کلینیک های مددکاری اجتماعیِ فعال در سطح کشور صورت می پذیرد و اجرای آن از طریق اقدام به مصاحبه های اختصاصی با مدیران این مراکز محقق خواهد شد. قابل به ذکر است در همین راستا، هفدهمین مورد از مصاحبه های اختصاصی بعمل آمده با خانم مریم حاتمی مقدم (مدیریت کلینیک مددکاری اجتماعی مادر (استان مرکزی؛ شهر اراک) می باشد که مشروح این مصاحبه را در ادامه خواهید خواند.

لازم به ذکر است این حرکت رسانه ای بدون هیچگونه گزینش و محدودیتی اجرا می گردد و مجموعه مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران آمادگی کامل خود را جهت انجام مصاحبه های اختصاصی با یکایک مدیران کلینیک های مددکاری اجتماعی دارای مجوز و فعال در سطح کشور اعلام می دارد،  لذا همه مدیران مراکز مددکاری اجتماعی در سرتاسر کشور (در صورت تمایل جهت ارائه نقطه نظرات و معرفی مراکزشان) می توانند از طریق ارسال پیام به پست الکترونیکی info@socialwork2015.ir  و نیز ارسال پیام به کلیه پایگاههای ما در شبکه های اجتماعی (کافه رسانه مددکاری؛ مددکاری اجتماعی ایرانیان؛ مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی) اعلام آمادگی نمایند تا رابطین این پایگاه اینترنتی با آنان ارتباط برقرار گردد.

*** ضمن سلام و وقت بخیر، لطفاً به اختصار خودتان را معرفی بفرمایید

باسلام و عرض ادب؛ بنده مریم حاتمی مقدم، مدیر کلینیک مددکاری اجتماعی مادر در شهر اراک هستم. دارای مدرک لیسانس مددکاری اجتماعی و فوق لیسانس روانشناسی هستم و در حال حاضر مشاور در حل بحران های خانوادگی و مدرس آموزش خانواده می باشم و با توجه به گذراندن دوره های مختلف آموزشی و بخصوصTOT و کسب گواهینامه در حوزه مداخلات ویژه طلاق در زمینه ی کیس منیجر و کارگاههای آموزشی فعالیت میکنم.

*** از چه سالی کلینیک مددکاری اجتماعی تأسیس نمودید؟ با کدام ارگانها و نهادها همکاری دارید و لطفاً بفرمایید محورهای اصلی فعالیت مرکز شما چه مواردی هستند؟

فعالیت خود را از سال ۸۶ آغاز کردم و در سال ۹۴ کلینیک را تأسیس نمودم و در حوزه های مختلف مربوط به مراکز مددکاری اجتماعی فعالیت خود را ادامه دادم، محورهای فعالیت مرکز در زمینه ی مشاوره های فردی و خانوادگی و اجتماعی است و امور مربوط به تسهیلگری در محلات حاشیه نشین و برگزاری کارگاههای آموزشی با جامعه هذفهای مختلف انجام می دهم.

با ارگانهای مختلفی کار کرده ام از جمله آموزش پرورش، انجمن ها، بیمارستان، استانداری و …؛ خدمات تخصصی و حرفه ای در زمینه های مشاوره مددکاری و کیس منیجر (مدیریت مورد) ارائه داده ام.

* بنظر شما مراکز مددکاری اجتماعی چگونه می توانند مسیر موفقیت را طی نمایند و چگونه می توانند در جهت توانمند شدن گام های اساسی بردارند؟

بنظر من مراکز مددکاری اجتماعی با افزایش علم و دانش در حوزه های مختلف میتوانند گام های قوی در رسیدن به موفقیت بردارند و همچنین متمرکز به یک سازمان نباشند و با سازمانهای مختلف همکاری داشته باشند و مهمتر از همه همبستگی بین مدیران مراکز و یکپارچگی دید و نگرش آنها بسیار حائز اهمیت می باشد.
با توجه به اینکه شغل مددکاری یک عشق ویژه میخواهد پس بنابراین افرادی که وارد این حوزه میشوند بدیهی است تمام تلاش و سعی خود را برای پیشرفت و کمک و مدد به افراد میکنند و با این تفاسیر برای جامعه مراکز مددکاری چنانچه در کانون اهدافشان دانش حرفه ای و عشق و علاقه و صبر باشد و حمایت ویژه ای از سوی مسئولین و کانون کلینیکها شود و با توجه به اینکه این شغل به دلیل حساسیت بالایی که دارد از نظر سلامت روانی و جسمی مددکاران را تحت الشعاع قرار میدهد لازم است حمایت های ویژه ای مثل بیمه انجام بشود و همچنین به دلیل بالا رفتن هزینه های مختلف مثل اجاره بها و حقوق پرسنل و … با تأمین به موقع مالی قدری از این فشارها را کاهش دهند.

مصاحبه و گردآوری: هما صدری
انتشاریافته در مجموعه رسانه های مددکاری اجتماعی ایرانیان

رسانه تاب آوری ایران رسانه تاب آوری ایران
دکمه بازگشت به بالا